Påskhelgen 2017

Har alldeles nyss kommit hem efter att ha sovit borta i 10 dagar. Egentligen skulle jag bara vara i huset tills dess att mamma och pappa kom hem men sen blev jag kvar fram tills idag. 
 
Det är med blandade känslor jag körde hem (via träningen). Visst är det skönt att vara hemma, vara lite själv och ha närmre till jobbet men det känns inte helt bra. Det är en skön känsla att vara hemma hos mamma och pappa. Någon som är hemma när man kommer hem eller i alla fall någon/några som är hemma under kvällen.  Att vara i ett relativt stort hus där man inte snubblar eller slår i höften flera gånger om dagen för att det är trångt. Och så det här med att inte ha dusch utan att jag nu behöver gå ner till källaren och duscha. Till och med det där att titta på tv på kvällen känns det tomt att inte ha. Tänk vad man vänjer sig på 10 dagar. 
 
Men jag vet att det känns bättre i morgon och i övermorgon känns det riktigt bra igen, det är bara den där övergången som är lite jobbig. 
 
Nåja,  påskhelgen är snart över och jag har haft en riktigt, riktigt bra helg! Jag har ätit mat, tränat, firat påsk och umgåtts med nära&kära. Det känns så fint att få ha träffat båda syskonen (med respektive) och inte bara i några få timmar utan i flera timmar. Jag har träffat släkt och en vän till familjen som vi inte umgåtts med på länge kom förbi i går. Fint! 
 
Jag har tränat också i helgen som sagt, 6 stycken pass blev det totalt.
Torsdag: lite hopp&lek (alltså med andra lite blandade gym&friidrotts-övningar.
Fredag morgon: blandade intervaller ute (finns ett eget inlägg).
Fredag eftermiddag: gym.
Lördag: cirkel på gymmet.  
Söndag: rörlighet.
Måndag: en lätt (läs:lat) cirkel på gymmet. 
Är ändå helt nöjd med antalet pass, önskar dock lite mer kvalité på själva passen men först måste jag hitta lite energi (först trots väldigt mycket mat har jag inte riktigt energi att orka göra något "kraftfullt"). Ser dock att det här är en bra början.  
 
Så, det var den här påskhelgen. Nu har jag typ 2 väskor och 8 påsar att plocka upp. Det är bland annat lakan mm som varit hos mamma&pappa (det är enklare att tvätta där eftersom det blir så trångt och något fuktigt att hänga lakanen på tork i lägenheten). Jag skriver det för då är sannolikheten större att jag gör det. Men jag skall starta en pod och lyssna samtidigt som jag plockar i ordning, det blir nog bra! 
 
Så, vi hörs någon gång under veckan. Det ser jag fram emot!  
Hittade mammas matsedel över påsken. Så gott! Hon är bra hon! Spenatsoppan är nog favoriten detta år. På påskafton var vi hos mormor och åt påsklunch så vi åt mer än kycklingpaj och prinskorv. Vill också tilllägga att vi åt rester idag så det blev ingen ytterfilé eller lyftpotiats och ingen efterrätt men det gjorde inte så mycket. Maten som blivit över var god så det gick att äta två dagar i rad. 
Långfredagens fiskpudding 
1 NORRSKEN EMMA:

skriven

fina bilder och god fiskpudding såg ut! =)

ha en bra måndags kväll

Svar: Tack :) Fiskpuddingen var väldigt god :)
JHH

Kommentera här: