Om den här dagen

Alla dagar är inte alltid bra dagar. Den här dagen klassas inte som den bästa men verkligen inte heller som den sämsta. Den här dagen har helt enkelt lite av varje. Många gånger tror jag att även livet är så. Det är och kommer inte vara perfekt hela tiden. 
 
Här är lite plus och minus om min dag: 
+ Stod upp på jobbet i alla fall  1,5 timma idag. Det är fantastiskt bra för att vara JHH. 
 
+ Jag har lagat mat. Så nu har jag både ätit kvällsmat och har färdiga lunchlådor och är halvägs klar med morgondagens mat innan träningen. Känns väldigt bra! 
 
- Betalade bilförsäkring idag. Den är svindyr. Betalar mer för min bilförsäkring (visserligen helår men ändå) den här månaden än vad jag betalar i hyra. (Säger visserligen kanske mer om min hyra...)
 
+ Har alltså betalat räkningar. Det känns också bra att få det gjort. 
 
+ Lämnade tillbaka böcker på biblioteket idag. Borde gjort det i går men nu är det i alla fall gjort.  
 
+ Var ute i hela 10 minuter (när jag gick till och från biblioteket). Skönt med frisk luft. 
 
- Är alldeles för dålig på att vara ute. 
 
+ En stund där innan lunch kändes livet väldigt bra och lätt och jag kände mig glad. Det var en väldigt skön känsla. 
 
- Känner mig lite trött och lat, saker bli lite tråkigare när jag får tvinga mig till att göra det. 
 
+ Har deklarerat. 
 
- Måste betala skatt även detta året. Allt bara för att jag fortfarande inte meddelat kommunen att jag vill att de drar skatt...
 
+ Fick positiva besked och franför allt svart på vitt att den tid jag lagt på foamroller det senaste halvåret har gett resultat. Känns riktigt bra.  
 
- Vet inte om det skall räknas som minus egentligen för jag ser det mer som motivation men det var i alla fall vissa ställen på kroppen som jag behövde jobba med foamroller på så att säga. 
 
+ Det har varit sol idag. Allt blir så mycket enklare idag. 

Kommentera här: