Långfredag

Vakande vid 7 i morse, jag som skulle ta sovmorgon. Jag har varit trött hela veckan men vaknade nu pigg. Bestämde mig för att gå upp och träna så vid halv åtta stack jag ut. 
 
Dagens träning blev bland annat 2x5 korta intervaller på stig med mycket rötter, allt för att träna i solen. Lite jogg hit och dit och sedan 3 intervaller i längre backe. 
 
Det var vind och sol. Nästan klarblå himmel och fyra grader.  Jag hörde en tupp gala och det var gott om fågelsång. Vitsippor och vatten som porlade. Jag kunde träna i endast underställströja när jag sprang intervaller. Efter sista intervallen i den lite längre backen såg jag en ormvråk som flög i klarblå himmel, den seglade fram i vinden. Det var jättevackert. 
 
Efteråt körde jag lite, lite foamroller och rörlighet på altanen innan jag gick in för att äta frukost med mamma och pappa. Nu har vi varit på långfredagsgudstjänst och fikat. Snart skall jag äta spenatsoppa, de åt de andra igår men de sparade till mig, tacksamt eftersom jag kommer bli galet hungrig innan alla de andra ens börjat tänka på mat.
 
Resten av dagen blir bara lugn och skön. Det blir nog fint det. 
 
 

Kommentera här: