En solig stund i skogen

Efter jobbet idag fick jag ett stort behov av att komma ut i solen. Bestämde mig för att åka direkt hem och sätta mig i just solen. Till min stora besvikelse var det inte sol där jag tänkt sitta. Då kom jag på plan B; packa en liten ryggsäck och gå ut i skogen.  
 
Så jag packade min lilla ryggsäck med en extra tröja, vatten och mellanmål, en liten, liten filt och ett sittunderlag och så åkte jag iväg. Bestämde mig för att gå längs Surtesjön och hitta ett ställe som kvalade in på följande: sol, nära vatten och någorlunda i lä. Hittade (nåja... jag hoppades på att det skulle vara sol på ett visst ställe) ett ställe. Satt där,  lyssnade på vattnet, njöt av solen, lyssnade på pod och åt mellanmål. Ljuvliga vår. Ljuvliga sol. 
 
Det behövs egentligen inte så mycket. Sol. Tillräckligt varma/vindtäta kläder och något att sitta på (om man vill ha det lilla extra). Jag är den som njuter men blir ganska lätt rastlös men satt ändå där ute en bra stund. 
 
Eftersom jag sovit dåligt i natt (igen) så hade jag bestämt mig för att hoppa träningen och endast nöja mig med promenad och sol men när jag började bli lite väl rastlös kommer jag på att jag faktiskt har träningskläder och bra skor på mig (någon förvånad?) så jag skulle kunna jogga. Drar åt väskan tätt längs kroppen och kör sedan en luffsande jogg en liten stund. Kör lite löpskolning, joggar, några spurter i en backe och lite mer jogg. Lyckas få lite puls,  lite svett och väldigt mycket natur,  frisk luft och en go känsla i kroppen. Perfekt 30 minuters träning när kroppen inte fått sova. 
 
En väldigt bra måndagskväll helt enkelt. 
Nu skall jag bort till affären och skicka tillbaka klänningar och sedan skall jag försöka sova.
 
Hoppas ni har det fint!
 

Kommentera här: