Mål hösten 2016

Den här hösten har jag satt upp 4 lite större mål. Dessa 4 mål har delmål varje månad fram till och med december. Det känns lite spännande men också lite nervöst som alltid när jag sätter upp förväntningar på mig själv. För att minska risken att överanalysera har jag valt att bara dela 2 av dessa 4 mål med er. Tråkigt kommer nog en del tycka, har man sagt A får man säga B kan en annan tycka, klokt tycker jag som känner mig själv någorlunda väl. 
 
Mina fyra mål har fått varsin bokstav A-D och sedan har jag även öppnat upp för möjligheten med några småmål varje månad, sådana mål som bara är en månad och dessa får namn som x1/x2/x3 osv... Det kan tex vara skriva träningsdagbok, fokusera på mat eller annat. 
 
Jag kommer dela med mig av mål B och C.
 
Mål B
Period: 160901-161231
Mål: Promenera 160 km 
Anledning: Jag behöver frisk luft, gärna på morgonen så att huvudet är lite piggare och gladare under dagen. Rörelse i allmänthet är bra saker. 
Det här krävs: Ca 1,3km per dag. 
Kommentar:  Kanske inte det roligare målet men behövligt. Dels om man ser till livskvalité men det kanske också hjälpa mig att inte vara lika stel inför träning och kan nog också hjälpa mig att vara lite piggare så jag orkar träningen och tex jobbet. 
 
Mål C
Period: 160801-161231
Mål: Träna 100 pass
Anledning: Jag vill testa på att sätta lite press på mig själv. Ser hur jag den här hösten kommer reagera på att behöva träna en hel del. 
Det här krävs: 4,5 pass per vecka
Kommentar: Först tänkte jag ta från och med 1 september men sedan insåg jag att jag då inte fick bli sjuk överhuvudtaget, att JHH inte skulle bli sjuk under hösten... det skall mycket till! Så jag fegade ur och la på en månad. Det gör målet relativt mycket enklare men ändå spännande att se hur jag pallar den pressen. Som träningspass kommer jag räkna ett pass där jag är ombytt och kör minst 20 minuter, tex foamroller kommer räknas eftersom jag behöver fokusera på detta. Kan hända, om kroppen och psyket känns bra, att jag testar på 100 pass från september och framåt men det är i så fall bara en bonus. 
 
Så här ser mallen ut för höstens mål
 

Kommentera här: