Lugnet inne i stan

I kväll har jag en go känsla i kroppen, visserligen lite trött (och väldigt hungrig) men en go känsla. 
 
Jag har varit hos naprapaten i dag. Jag har ju under några veckor fokusera på smalbenen och gjort vissa övningar lite extra och idag skulle vi då se hur detta gått. Bra blev svaret. Bättre än förväntat var min egna reaktion. Äntligen ett steg i rätt riktning. Något annat jag också kunde konstatera var att mina knäveck inte är lika griniga hela tiden nuförtiden, också något bra. Nacken och axlarna däremot... nja, men det kan jag inte skylla något på träningen. 
 
Efter besöket hos naprapaten gick jag en promenad inne i stan. Det är så sällan jag är där nu, det är ungefär när jag är hos naprapaten. Jag gick där i lugn takt, lyssnade på ljudbok och var inte det minsta stressad när alla andra stressade hem från sina jobb eller till något annat. Det blev kontraster på något sätt. Jag kan njuta av det, vara ett helt lugn när folk runt omkring är stressade. 
 
När jag satt på bussen på vägen hem började jag nästan längta lite efter träning. Jag brukar sällan göra det utan vilodagar brukar jag tacksamt ta emot men idag hade jag kunnat tänka mig lite friidrott eller någon annan typ av utomhusträning. Det var en skön känsla. Däremot behövde jag göra annat så det blev ingen träning bortsett från de där 30 minuterna foamroller då så klart (helt enligt planen). 
 
Det var skönt att komma iväg lite, göra något annorlunda. Få andas lite och släppa det vardagliga som är nu. Det känns nästan som jag fått lite energi. 
 
På tal om energi: Nu måste jag verkligen äta! Jag är superhungrig! 
 

Kommentera här: