Lista om tid

Ikväll kan jag inte riktigt sätta ord på mina tankar så i stället bjuder jag på något lite lättare; en lista om tid. Jag tycker det är intressant att läsa om andra genom sådana här listor och så är det också roligt att skriva dem, så klart. 

1. Vad är ditt förhållande till tid?

Jag upplever att jag blir mer och mer tidsoptimist ju äldre jag blir.. 

2.Vilken tid på dygnet gillar du bäst?

Åh, det är nog när jag får lägga mig kvällen. Framförallt om jag varit iväg hela dagen och dessutom tränat. Det är ljuvlig och underbar känsla att få lägga mig i min skön säng! 

3. Vilken är den bästa veckodagen?

Just nu skulle jag nog säga onsdag för då har jag oftast PT-träning och jag brukar känna mig så galet nöjd efter dessa pass. Annars är fredagar också rätt så nice! 

4. När går tiden som snabbast?

När jag sover. Eller när jag jobbar, eller... mest hela tiden faktiskt. Känns som tiden bara springer iväg jämt och ständigt. 

5. När går tiden som långsammast?

Ibland på träningen. Under vissa övningar är tex 45 sekunder väääldigt lång tid. 

6. Hur länge tar det för dig att sminka dig?

Nu för tiden: 0 minuter. Jag skäms nästan över att säga det...

7. Vilken tidsepok skulle du vilja leva i?

Jag trivs bra här och nu. 

8. Äter du snabbt eller långsamt?

Jag tror jag äter relativt långsamt. 

9. Vad gillar du mest att lägga ner tid på?

Träning, kolla serier och lyssna på ljudbok. . Ibland tycker jag också om att läsa eller sitta och skriva eller gå promenader. Allt det där går i perioder. 

10. Vad gillar du minst att lägga ner tid på?

Laga mat och städa! 

11. När vaknar och lägger du dig på vardagar?

Någon gång mellan 06.00/06.30 brukar jag vakna och lägger mig vid 21.30/22.00 men somnar nog inte förrän 22.30/23.00

12. Vad skulle du gärna ha mer tid till?

Det mesta faktiskt men kanske ha tiden att både träna och spela piano. Det kräver ju mycket tid båda två. (Just nu har jag ju inget piano så då har jag valt att lägga tiden på träningen)

13. Vad gjorde du för tre timmar sen?

Träningen skulle snart börja och vi planerade lite inför detta. Mental träning idag, mycket intressant även denna gången! 

14. Vad händer de kommande tre timmarna?

Jag hoppas att jag sover djupt och gott! 

15. Var ser du dig själv om 10 år?

När jag fyllde år senast (fyllde då 25 år) fick jag lite panik för en liten stund. Jag insåg då att jag levt i 25 år och det kändes som jag inte gjort något. Helt plötsligt insåg jag att jag inte hade några större planer för livet, att jag var halvvägs till femtio och dessutom vuxen på "riktigt" utan att ha den minsta koll på livet. Den där paniken la sig ganska fort då jag insåg att det var bättre att vara mig själv här och nu. Så med andra ord har jag faktiskt ingen idé, inte det minsta faktiskt!