Fredagskväll med lite extra energi

De senaste veckorna har träningen på fredagar gått så där. Jag har fastnat i samtal med folk på gymmet och träningen har aldrig kommit i gång, jag har känt mig seg och mest velat komma hem. Det har liksom inte varit så roligt. Av denna anledning bestämde jag mig för att träna på morgonen i dag. 
 
Sagt och gjort, i morse tränade jag men var lite sen så jag hann inte med allt på träningsschemat. Först ryckte jag på axlarna, konstaterade att jag ändå kört rätt mycket överkropp på friidrottsträningarna den här veckan (i alla fall bröst/press) och att det inte var så mycket att haka upp sig på en enstaka gång, men så mitt på dagen började jag känna av ganska rejäl träningsvärk i baksida lår (lite lustigt eftersom det inte alls kändes lika tydligt i morse) och under dagen bestämde jag mig för att åka till gymmet och fokusera på baksida lår och göra de sista övningarna. Har man liksom inget annat för sig så kan man lika gärna göra det. 
 
Jag trodde jag skulle komma hem, vara trött och ta helg med dunder och brak men icke. När jag kom hem (vilket var samma tid som jag förra veckan började min träning...säger en del...) kände jag mig relativt pigg, jag värmde lite mat, åt denna, lyssnade på pod, diskade och plockade i lägenheten och kände mig betydligt mycket piggare än jag tänkt. Fick gjort saker jag tänkt göra jättelänge men inte gjort. Men nu så! En fredagskväll och allt. 
 
Och så till hela anledningen till att jag skriver det här inlägget: bilden till detta inlägg. Jag har gått runt hela dagen (eller hela veckan om du frågar min kollega som jobbar tillsammans med mig hela dagarna) och sagt att jag är godissugen, alltså extremt godissugen. Jag har liksom haft de där till och från ett bra tag nu. Så i dag har jag gått runt och funderat på vad jag skall äta. Funderat fram och tillbaka, fikade lite på jobbet, tänkte på godis. Det är en helt ny sida av mig, det är jättemärkligt. Nåja, jag lovade i alla fall mina kollegor att jag skulle lägga upp en bild på vad det blev och ja, där är resultatet...
 
... men ärligt talat var jag inte så sugen när jag väl plockade fram godiset... så jag åt lite,resten finns kvar tills i morgon. Nu skall jag se på lite film och sedan sova. 
 
Trevlig helg på er! 
 
1 Anita:

skriven

Myyys!

Kommentera här: