Den obligatoriska oktoberförkylningen

Och så var den här; den "obligatoriska" oktoberförkylningen. Jag har gått runt det senaste och tänkt att jag kanske, kanske skulle få slippa undan den men icke, nu är den här. 
 
Det kändes ändå helt okej att sitta där på bänken och kolla när de andra tränade. Inte för att det var skönt att slippa träningen utan att känslan hittills i höst har varit så grymt bra. Jag känner mig så nöjd med det jag hittills presterat i höst så jag har en sån avslappnad attityd till det hela. Jag har kämpat på en nivå på friidrottspassen nu under inomhusträningen i höst som jag inte gjort innan, jag har lagt tid på foamroller, tid som jag inte trodde jag hade och jag kämpat mig igenom pass fast jag egentligen helst varit hemma och slappat. 
 
Det känns väldigt skönt att ha läget, hjärnan och kroppen under sån kontroll. Det är en skön och något ovanlig, känsla som jag tänker njuta av de här dagarna jag inte kan träna. 
 
 

Kommentera här: