Några punkter från JHH

Här kommer några punkter från JHH denna, ganska sena, söndagskväll. 
 
● Jag har varit hos mamma och pappa hela helgen och är fortfarande kvar. Det är det nya nu, att jag sover här mellan söndag och måndag. Jag har tyckt att söndagskvällar har varit jobbiga så nu åker jag hit och mår lite bättre. 
 
● Jag har latat mig nästan hela helgen och i dag nästan känt mig lite sjuk. 
 
● Men i går joggade jag faktiskt lite. Det var väldigt mysigt att springa förbi alla hus med adventsljusstakar och stjärnor. Joggade förbi granen som också kommit upp. Ljusen övervägde de ömmande vaderna. 
 
● I dag var jag i kyrkan. Första advent hör nog till en av favoritsöndagarna. Så nice att höra Peter spela igen och allt var som det alltid varit alla de andra 20 (ca... några har jag nog missat genom åren) första advents-gudstjänster jag varit på. 
 
● Och så har jag ägnat över en timma åt att försöka reda ut mitt hår som var ett enda stort, slitet och långt trassel. Nu är det bara slitet och långt, håret. Ja, jag vet... jag borde inte ha långt hår om jag inte kan ta hand om det men ärligt talat är det nästan ännu värre att ha kort hår, det står ju åt alla håll. Jag har testat det med.
 
● Jag borde ha sovit för länge sedan men... adventsstjärnan här i gästrummet har inte slocknat ännu så klockan är inte 23.01 än, skönt det i alla fall. 
 
Nu; god natt! 
 

Kommentera här: