Intensiv dag

Här är en sammanfattning av min dag: 
  • Började jobba vid 06 för att hinna med att få ihop några timmars jobb.
  • Har på grund av detta och den uteblivna, tidiga sömnen igår kväll varit trött och något grinig.  
  • Kompade ut vid 12 för att åka till läkaren för att kolla upp gällande yrseln för ett tag sedan. 
  • Fått bekräftat att det inte är någon större fara med mig med fick instruktioner på vad jag skulle göra om det hände igen. Känns bra. 
  • Bjöd pappa på luch eftersom han så snällt körde mig fram och tillbaka då undersökningen kunde orsaka yrsel och de inte rekommenderade att köra bil. 
  • Gått runt i lite affärer. 
  • Fick rädda min deklarations-situation då jag inte justerat den efter jag fått information om att det varit fel. Seg som jag är har jag inte tagit tag i det. Förrän nu, sista dagen. Smart...
  • Jag har pratat med skatteverket och arbetsgivare och bråkat med e-deklarationen flera gånger. 
  • Åkt hem (omväg för stackars pappa) för att hitta deklartionspapperna och posta dem innan kl 18. 
  • Skrivit i deklartionspapperna. Lyckats hitta ett kuvert. 
  • Åkt till Kungälv (ännu mer omväg för pappa) för att posta brevet innan 18. 
  • Stoppar (eller snarare pappa) postkvinnan och lyckas charma henne så hon stannar kvar under tiden jag springer in och köper ett frimärke. 
  • Jag hann få iväg brevet. Med marginal. 
  • Och så har jag ätit lite glass i vacker natur. 
  • Åkte efter det hem till föräldrarna där min bil stod (äntligen rätt väg för pappa). 
  • Lagar 5 stycken matlådor och några portioner Kyckling. 
  • Äter mat med familjen och åker sedan hem.
  • Hemma vid halv tio. Inser att jag måste städa lite för jag skall ha besök i morgon. 
  • Städar lite. Och suckar över att jag är den mest ostädat och stökiga människan som finns. 
  • Upptäcker att en utav matlådorna har läkt. Blir inte ens irriterad för att jag är så trött.  Torkar upp detta och fixar. 
  • Känner just nu att det är väldigt skönt att den här dagen är över och hoppas på att jag får sömn nu som känns som dubbelt så lång tid eftersom jag skall upp tidigt i morgon också. 
Det var den här dagen, egentligen ganska bra men lite för lång och lite för många omvägar men ändå... en bra dag. 
 
Jag hoppas ni haft en skön dag! 
 

Kommentera här: