En skön första maj

Maj visade upp sig på bästa sätt. 
 
Efter en lugn morgon åkte jag och tränande på förmiddagen. Ett helt okej pass med tanke på hur det varit det senaste och det är roligt att det fungerar med träningen. Efter det åkte jag och handlade. Min plan var att sedan åka hem och laga mat inför veckan men när jag kom ut från affären kände jag att det var alldeles för fint väder för att gå in och laga mat. Så jag slängde in maten i kylen och frysen, tog fram solhatten och satte mig i solen njööööt. (Hatten använder jag inte på något sätt för att jag tycker att jag klär i den utan av funktionen. Jag tycker inte om att bli varm i ansiktet och då är hatt ett bra knep.) 
 
Där satt jag i solstolen, lyssnade på ljudbok, kände hur solen värmde kroppen (och ansiktet sådär lagom) och var riktigt avslappad. Och jag hade inte det minsta dåligt samvete över att jag inte kommer ha några matlådor i veckan, lägenheten inte är städad eller tvätten tvättad. Rätt gött faktiskt.
 
Efter det iväg på gustjänst och sedan ut på en kort promenad. Åh vad jag gillar mängden av vitsippor, det är så galet vackert just nu. Jag vill bara gå runt där och ta in allting men det känns inte riktigt som jag kan det. Satte mig på en sten mitt bland blommorna och bara satt. Kan förstå att folk kollade på mig men jag ville bara ta vara på den vackra naturen. 
 
En riktigt bra första maj helt enkelt. 
 
Nu skall jag passa på och utnyttja tröttheten efter dagens träningspass och solvistelse och försöka somna tidigt för imorgon skall jag upp och jobba tidigt. 
 
 

Kommentera här: