Sommarfredag

Det här med att inte planera något alls och ta var dag som den kommer skrev jag tidigare i veckan att det var ovanligt för mig och det blev det ännu tydligare när jag verkligen inte kunde komma på vad jag skulle göra idag. Jag velade fram och tillbaka flera gånger vad jag skulle göra. Jag ville vara utomhus men kände inte för att hänga på en strand med en massa människor eller större stunder i solen för jag kände mig redan dåsig på morgonen, jag kände inte för att åka till stugan men inte heller stanna hemma hos föräldrarna hela dagen. Jag ville ta vara på denna varma, sköna dag och inte bara slösa bort den samtidigt som jag inte hade så mycket energi att göra så mycket. 
 
Tillslut bestämde jag mig för att åka till Alingsås och spela lite frisbeegolf. Alingsås är ju staden jag brukar åka till på sommaren och den är så vacker. Körde några kast men det tröttnade efter en stund på myggen som bet mig så jag gav upp och gick i stället en kort, kort promenad och njöt av allt det vackra och sedan la mig på en gräsmatta i skuggan och bara lyssnade på ljudbok och vilade. En fin stund.
 
Åkte sedan hem på smala vägar genom skogen och såg vacker natur. Efter det lite vila hemma innan jag åkte till gymmet och körde ett kort pass, jag orkade inte så mycket men fick kört igenom hela kroppen lite i alla fall. Väl hemma klippte jag det sista av gräsmattan innan jag åt lite mat och gav mig i väg mot kvällsbad tillsammans med pappa. Pappa var guide men badade inte. En fin kväll! Och det blev en bra dag tillslut :) 
 
 

Kommentera här: