Som ett eget litet träningsläger

I dag är det vilodag på träningsschemat och oj så skönt det är för jag är riktigt trött i kroppen!

Den här veckan på Hönö blev nämligen nästan som ett litet träningsläger för mig. Jag tränade, vilade, åt mat, vilade, tränade igen, badade, sov och så vidare.

Gymmet låg bara 5 minuter med cykel från lägenheten, vilken lyx va! Det var bara att ta på sig träningskläderna, lägga skorna i cykelkorgen och cykla till gymmet. Galet bra!

Jag har fått ihop riktigt bra pass den här veckan! Jag har utmanat mig själv men lagt mig på en rimlig nivå. Det innebär att jag nu är trött i kroppen och känner av den ökade träningen men att jag inte haft sån brutal träningsvärk att knappt kan resa mig och så.

Jag har kört 8 pass på 5 dagar, jag har alltså kört dubbla pass vissa dagar. På så sätt har jag fått med allt det jag velat utan att tappa för mycket energi. Passen har inte blivit överdrivet långa men med väl utvalt innehåll.

Nu är tanken att jag skall omvandla det här till vardagsträning. Tanken är inte på något sätt att köra två pass per dag utan ta med det innehåll jag vill ha och få ihop mina träningspass i vardagen med jobb och annat.

Det känns väldigt skönt att fått känna på att jag kan träna ordentligt igen, att jag har ork att planera och genomföra och att kroppen svarar med att i alla fall orka träna lite. Känner inspiration, motivation och glädje att fortsätta träningen nu.

Det här med små egna träningsläger borde jag kanske göra oftare..!

 

Kommentera här: