Fredag

Nu kanske ni tänker,  när ni scrollar i ert facebookflöde till exempel, att den där bilden jag har valt till det här inlägget, den var ju inte direkt särskilt roligt eller intressant. Och nej, bilden är varken vacker eller särskilt intressant men jag skall säga er en sak: Byxorna! Byxorna är så sköna! 
 
Detta är mina ta-på-sig-efter-duschen-efter-träningen-byxor. Alldeles löst och skönt sitter de på benen. Perfekt när man har tränat och duschat och är lite varm och väldigt trött, att då dra på sig ett par trånga byxor är inte alls samma sak som dessa sköna byxor. 
 
Så ikväll går jag runt och njuter i dessa. 
Ville mest bara säga det. 
 
 
I dag är en bra dag. Jag känner mig lugn och ganska sansad. Och så är jag lite småhög på endofiner efter dagens pass (som ni kan hitta här om ni kan tyda mina anteckningar). Det känns ganska bra nu, jobbet går bra även om det är lite småkaos och jag kommer ha över 25 påminnelser på saker att göra på måndag när jag kommer tillbaka efter helgen men det är helg och jag njuter faktiskt lite av att det inte är varmt, det går faktiskt att vara i min lägenhet då. Jag kom hem till lagad mat i kväll, visserligen jag själv som lagat den men ändå. Och så har jag diskat, jag tycker inte alls det är roligt framförallt inte efter att jag ätit men gör jag inte med en gång så blir det inte av., känner mig stolt! Jag plockat in rena träningskläder och sånt där annat som jag annars bara skjuter bra. Bra kväll helt enkelt. 
 
Och nu tänkte jag ta tag i det här:

Egentligen är det inte alls särskillt mycket saker men problemet är att allt inte har en plats. Saker och ting skall ha sin plats, annars blir det stökigt. Detta har både min syster och min mor berättat för mig när jag klagat över att det alltid blir så stökigt. Så nu skall jag ta tag i dessa juldukar, fotokataloger, glasögon och diverse sladdar som jag inte riktigt har koll på vad det är för något och annat trams som ligger i den här högen. Perfekt fredagssyssla för den... som heter JHH typ. 
 
Jag hoppas ni har det bra och att er fredagskväll är trevlig! 

Kommentera här: