3 december - En dag med friidrott

I dag har jag varit och kollat på friidrott. Jag tycker alltid det är roligt att kolla på friidrott live, tävlingar för seniorer som tävlingar för de yngre men extra roligt är det om det är några i klubben som tävlar. I dag var det lite av allt. Seniorer, yngre och tävlande från klubben. 
 
Jag gillar tävlingsmomentet, jag gillar att se koncentrationen. Jag ryser av att se deras glädje och jag vill hoppa in och peppa när de börjar tvivla på sig själva. Jag gillar tävlingar helt enkelt. 
 
En liten, svag minimal tanke går igenom mitt huvud om jag inte borde sätta upp som mål att själv deltaga nästa år. Det är en lockande tanke som jag skall fundera på...
 
En bra dag har det i alla fall varit! 
 
I skrivandets stund är jag på gymmet. Här har jag spenderat kvällen då jag inte tränade i morse (jag somnade senare än planerat). Här har jag både varit snäll mot mig själv genom att kära 30 minuter foamroller men också plågat mig lite och tränat pannben genom att göra ett gäng pulshöjande övningar. Det blev faktiskt mycket roligare träning än vad jag trodde att det skulle bli. Och aningens jobbigare också.  
 
Nu skall jag duscha och sedan åka hemåt. Det här har varit en bra dag! 
Göteborg bjöd på fint väder 
 

Kommentera här: