1 december 2016 - 24 dagar med JHH

December är här.
Och jag känner mig (som jag skrev på Instagram) som en överkörd bäver. Noll inspiration, noll energi, noll kraft. Så trött så att jag nästan håller på att bli lite trött (hehe) på det, men (!) så fick jag en tanke.

Jag skriver om det.
 
Jag tycker om att skriva och oftast känns det bättre efteråt och med andras tankar/kommentarer så kan jag se saker ur nya perspektiv eller bara få bekräftelse på min tankar och att det finns andra som tänker någorlunda likadant i vissa situationer. Eller i vissa fall bara få lite pepp. Jag tänker att det liksom får bli någon form av kalender...
 
...en något egoistisk kalender i stil med "24 dagar med JHH". Jag skäms faktiskt lite över det men ärligt talat så behöver jag det här nu och jag kommer behöva det ännu mer de kommande veckorna.

Så, varmt välkommen att följa med mig de kommande 24 dagarna. Jag kommer inte lova att det bara blir gnistrande snö och skinande sol utan även kanske spöregn och 4 grader men, men kära vänner, det kanske kan komma något gott ur det.

Ja, för redan nu känner jag lite mer energi än innan jag skrev det här inlägget. Och kanske kommer det bli så att jag ställer en fråga till er och så svarar ni och så kanske det blir fint att ta del av varandras tankar om det blir någon djup fråga någon gång. Om inte, så kanske det (som sagt) bara blir ett stöd för mig de kommande veckorna.
 
Det skall bli spännande att se vart det här leder...
 
Så här såg det ut förra året... skall se om jag kan hitta adventsljusstaken nu till helgen
 
Ps. För den som genast känner att det kommer bli för mycket att läsa om JHH 24 dagar i rad (men ändå fortfarande vill vara vän med mig på facebook) så går det att sluta följa/dölja inlägg :)
1 Anonym:

skriven

Åh, hoppas det hjälper lite!
Just nu såg jag en mycket julig reklam från Hemtex och kunde förvånat konstatera att vår grannflicka Sofia är med i den! Kram

Kommentera här: