Vi är inte barnsliga - vi har bara kul

I dag har jag och min syster badat. Och som vi har badat! Vi har nämligen varit i Vänersborgs och deras badpalats. 
 
Både jag och Elin tycker om att bada men i alla fall jag är inte så förtjust i kallt vatten (det har jag nog nämnt 10 gånger den här sommaren) så vi bestämde helt enkelt att åka och bada inomhus där man kan bada hur länge som helst utan att frysa. 
 
Och badat har vi gjort, i flera timmar. Vi har åkt vattenrutschbana, åkt i vågor och bara suttit i det varma vattnet och gottat oss. Vi har simmat så mycket under vatten så att vi nog faktiskt har varit mer under vatten än över. Åh vad jag älskar känslan av att vara flytande och att simma under vatten! 
 
Igår skrev jag en lite packlista och skickade till Elin. Ja, vi är planeringsnördar båda två (vi har fått det från pappa). På listan stod badkläder, handduk mm. Och så skrev jag även med vattenflaska eftersom jag vet att man behöver dricka när man är i badhus. Min syster kommenterade bara "vattenflaska???". Efter en stund kom jag på att hon antagligen trodde att jag skulle lura på henne någon jobbig träning men se, det hade jag minsann inte...
 
... om man inte kallar att simma 1000m för jobbig träning. För det hade jag bestämt att det skulle vi göra. Och det gjorde vi faktiskt, 2x500m i lagom tempo.  Vattnet i bassängerna var 30 grader och i alla fall jag blir lite tröttare av så varmt vatten men oj så skönt det var att bada och inte frysa! 
 
Efter våra intervaller och många timmar med lek så var näsan irriterad, ögonen kliade och fingrarna var som russin och så var vi så trötta så vi funderade på hur vi skulle orka köra hem men hem kom vi allt :)
 
Nu mina vänner skall jag försöka hålla mig vaken sisådär 2 timmar till, det kommer jag nog få kämpa med! Det har varit en fantastisk rolig dag och det har varit kul att få lov att vara lite barnslig igen eller som Elin sa "vi är inte barnsliga... vi har bara kul". 
 
 

Kommentera här: