Tillbaka till vardagen

Sista kvällen med semster, i morgon börjar jag jobba igen. På ett sätt skall det bli skönt, vardag brukar vara fint men semester har också sin charm och det känns lite nervöst att semestertiden är över och vardagen är tillbaka. Jag tycker om att jobba så det känns bra det är mer brist på tid som jag är lite nervös inför. Att vara effektiv men inte stressa det är en fin balansgång det där. 
 
Är hemma hos mamma och pappa just nu. Har lånat kök och tvättmaskin så nu är jag redo för veckan, det känns bra och en viktig del i det där jag skrev innan - brist på tid. 
 
Det skall bli skönt att sova nu, oftast när jag oroar mig för saker vill jag mest bara att det skall komma så jag kan hantera det, att gå runt och vänta eller bara vara är värre. Med andra ord längtar jag lite efter i morgon och att dra igång vardagen igen. Men innan sömn så skall jag ta mig hemåt, få in matlådorna i kyl och frys och sedan hänga tvätt. Kommer somna gott sen i alla fall. 
 
Dagens matlådor på bild är; egen variant av lasagne, ris och kyckling med salladen i den ena matlådan (med andra ord kommer det se godare ut än de där torra lådorna gör just nu) och så köttbullar i de där små lådorna, bara ta fram ur frysen och hitta på något tillbehör. Två portioner kyckling blev det också. Fint att fylla frysen med färdiglagad mat.
 
 

Kommentera här: