Mission: Glada och starka smalben

I dag har jag varit hos naprapaten. Det är alltid roligt för jag får liksom kort sammanfatta hur träningen ligger till och det är nyttigt. Oftast brukar jag gå därifrån mer motiverad än innan besöket och det är ju roligt. 

Ryggen fick godkänt i dag och fick inte så mycket mer uppmärksamhet än den där vanliga behandlingen som jag behöver då och då. Däremot emot smalbenen. Låt oss säga såhär: det finns bättre smalben ute i detta avlånga land. Inte på något sätt att det är kört men ja, det finns bättre. 

Jag börjar faktiskt bli lite smått irriterad på dessa smalben nu, jag har kämpat med dem i två år och tycker inte det blir bättre och detta uttryckte jag även idag; frustrationen! Och då kontrade naprapaten med ett gäng frågor och utifrån detta har jag nu fått lite nytt fokus. 

Jag har fått ett gäng övningar som jag skall testa ett tag framöver. Det är övningar som jag kanske inte hade valt "frivilligt" men nu tänker jag faktiskt chansa lite, det jag har gjort i två år har liksom inte visat något positivt reslutat så nu, ja dags att "gamebla" lite. 1 månad skall jag nu testa detta och sedan är det återbesök och då skall vi se hur det "ser" ut då. Detta är ett tillvägagångssätt jag kanske inte eftersträvar i vanliga fall men just nu tänker jag så här; kan det bli mycket värre? Och så får jag lita på mina naprapat, han brukar ha rätt. 

Så nu startar: "Mission: glada och starka smalben".

De nyss nämnda smalbenen på bild

Inser att jag kanske skall passa på att jobba lite på vadmuskulaturen, det är så ju direkt så att detta är något att skryta med ;)

Brukar ta på mig höga strumpor efter träning ibland. Syftet? Mest för att jag tycker det är väldigt skönt. 

Kommentera här: