Måndagslista

Här kommer en måndagslista. Såg den i morse hos Egoina och kopierade rätt av för jag tyckte den var lite mysig. 

Hur mår du idag?
Idag har jag ont i huvudet. Till och med så ont i huvudet så att jag erkänna att jag inte kunde gå till jobbet så jag är hemma. Skall bli "spännande" att se om det bara stannar vid den här huvudvärken eller om det bryter ut en rejäl förkylning också. Spännande värre ;)

Vad gör du just nu?
Ingenting alls bortsett från att skriva det här och föra över bilden från telefonen till datorn. 

Vad ska du göra i veckan?
Min tanke var att göra det vanliga; jobba och träna. Och så hjälpa en vän att flytta. Men jag har fått stryka både jobb och träning idag så just nu är det rätt osäkert (nej då...inte alls bitter)

Brukar du skratta för dig själv?
Svar ja! Både åt mig och själv och för mig själv. Tycker faktiskt jag är rätt rolig. Och hittar ganska många roliga situationer i vardagen att skratta och le åt. 

Vad behöver du mest just nu?  
Skulle behöva ta mig till ett apotek och köpa lite tabletter mot huvudvärken. (Fråga jag ställde mig tidigare idag: Hur kan JHH som alltid brukar ha huvudvärkstabletter inte ha några hemma? Hittade tillslut en tablett som nog fungerar...)

Vad är det senaste du köpte? 
Bortsett från mat - lite filmer. Är en sån som köper sånt. Brukar alltid ladda upp lite extra inför hösten då det är lätt att jag blir sjuk, är tacksam för det i dag, haha. 


Hur är vädret idag?
Ser ut att vara soligt och fint i dag också. Skall se om jag kan komma ut på en kort promenad senare idag, det brukar lätta på huvudvärken ibland. 


Bästa med hösten?
Det här:


Med andra ord all den fina naturen som blir på hösten. Älskart. 

Bästa som hände i helgen?
Pappa kom förbi och vi gick ut på promenad (inklusive fika) i 2,5 timma. Det var underbart väder och vacker natur och väldigt trevligt sällskap. 2,5 timma gick väldigt fort och vi pratade hela tiden. Väldigt glad över den promenaden.

Mer bilder kommer att komma i ett annat inlägg. 

Hur svarar du i telefon?
"Ah, det är Johanna". Fast ibland blir det "välkommen till..." då har jag jobbat väldigt mycket alternativt svarat väldigt mycket i telefon så jag svarar på jobbvis istället för Johanna-vis. Det hände mer när jag bodde hemma och det ringde i vår hemtelefon, vet inte hur många gånger det blev fel...

Vad är det senaste du åt?
Jag har inte ätit något hittills idag men igår åt jag knäckebröd innan jag somnade

Vill du bli kär?
Jag är tveksam till om man väljer att bli kär eller inte. Däremot tror jag man kan välja hur man skall hantera och gå vidare med de där känslorna. Överlag tycker jag det där är ett svårt ämne. 

Favorit tv-program?
Jag har faktiskt ingen tv så jag kollar inte så mycket på tv. Men när jag väl kollar så blir det gärna deckare av något slag eller sport (sport är faktiskt det jag saknar att kolla mest på). 

Kommentera här: