The only workout you'll ever regret is the one you didn't do

Måndag och första träningen på en vecka ungefär och det kändes att kroppen inte har varit på topp. Ni kanske har hört uttrycket "du ångrar aldrig ett träningspass" eller den engelska varianten "The only workout you'll ever regret is the one you didn't do" och lägg till någon svettig bild och helt plötsligt har du en massa likes på instagram (kan faktiskt hända att jag gjort det någon...nåja...det var inte det vi skulle fastna vid).
 
I alla fall.
Det här uttrycket kan man diskutera mycket kring (jag köper det nämligen inte helt trots att jag eventuellt har skrivit det själv någon gång...) men i kväll är min tanke mer att bara säga att det faktiskt kan vara så att jag ångrar den här träningen lite.  Jag ångrar inte alls att jag åkte iväg för att komma dit och träffa det här gänget ger mig så mycket energi utan det jag ångrar så här efteråt är att jag kanske tog i lite för mycket och då skall tilläggas att jag inte tog i så där jättemycket.
 
Jag kände ganska tidigt att musklerna svarade på ett annat sätt än annars. Det blev "tjuriga" alldeles för tidigt nästan så att de började krampa. Okej att det kan göra det om man verkligen har tagit i men det här var alldeles för tidigt in i övningarna och okej att jag må vara otränad just nu men inte så otränad. Jag lugnade ner tempot lite och ja tränade vidare. Det känns alltid så tråkigt att inte göra sitt bästa men såhär efteråt känns det ändå som jag kanske gjorde lite för mycket vilket innebär att jag kanske tränade lite för tidigt, då tycker jag ändå att jag väntat ut den här kroppen länge nu (jag menar, det har ju inte ens varit en dunderförkylning utan bara en mesig variant). Nu tror jag inte att det är farligt men känslan säger mig att det fortfarande inte är på topp. Lätt träning de kommande dagarna helt enkelt och låta kroppen komma tillbaka. 
 
Så sammanfattningsvis:Jag är glad att jag kom iväg för jag gick runt och kände inte riktigt för det för det kändes ju som "jag ändå bara kommer misslyckas med allt" (inspirerande och rätta tankar...eller inte) men iväg kom jag och som sagt det här gänget gör mig glad Och ja, hur kroppen reagerar på träningen - det upptäcker jag imorgon. 
 
Jag har ätit upp min kvällskvarg och nu blir det lite film, tända ljus och komma ner i varv en liten stund innan det blir efterlängtad sömn. Förlåt för ett veligt inlägg. Ni har helt enkelt fått ett litet smakprov hur mina tankar går en måndagskväll. God natt :) 

 
 

Kommentera här: