Fredagspromenad och fredagsgym

Det var dags att träna. Jag tog på mig träningskläder men ganska så snabbt kände jag att jag verkligen inte ville träna. På något sätt kändes det så bra att ta av sig träningskläderna och vila lite istället. Däremot så är ju det där med rörelse bra saker och något min kropp mår bra av så jag bestämde mig för att ta på ordentligt med kläder och ge mig ut på en promenad.  
 
Ute hade det börja regna så smått och det kändes så mysigt när jag började gå. Keps mot regnet, ordentlig jacka mot vind och regn och så skor som inte gjorde något om de blev blöta. Då gillar jag att gå i regn,  jag har inget emot det så länge jag är klädd för det. Jag var ute i naturen i ungefär 1,5h. Det var inget högt tempo utan jag bara gick och lät all stress rinna bort tillsammans med regnet som började falla mer och mer. Det kändes så befriande på något sätt. 
 
Efteråt åkte jag till gymmet för att duscha för det är så mycket enklare att göra det där än hemma. Och då när jag väl är det känner jag lust att träna. Helt plötsligt var känslan av att faktiskt vilja göra det där och jag satte igång och fick ihop ett lätt pass på 50 minuter. Det känns bra nu efteråt. Inte så mycket att jag tränade utan mer att jag kände för det. Jag tycker ju det är roligt. 
 
Med ett lättare sinne efter promenaden och ett lite gladare hjärta efter träningen avslutar jag denna dag med dusch och mat. Och så bjuder jag på bilder från dagens promenad. Visst är de söta? Jag ville inte gå för nära och stressa upp dem ännu mer därför blev bilderna så där. Gulliga är de i alla fall :) 
 

Kommentera här: