Vecka 12 - känner mig motiverad att fortsätta hoppa

Jag var tvungen att kolla efter vilken vecka det är för det känns som dagarna rusar iväg och jag har ingen riktig koll på vilket datum eller vecka det är. På ett sätt är det skönt att det redan är vecka 13 imorgon för de här första månaderna på året är de tuffaste för mig men samtidigt blir jag lite "stressad" över att det redan har gått 12 veckor på det här året och vad har jag egentligen lärt mig i träningsväg? En onödig tanke för jag vet att sitter jag bara ner och tittar igenom mina anteckningar så kommer jag märka det.  Om en vecka och några dagar är det april och då är det bara en månad kvar inomhus, sedan skall vi ut och träna. Spännande. Om en vecka och några dagar är det april och det betyder att våren är ännu mer här.
 
Den här veckan har i alla fall varit roligt rent friidrottmässigt. Jag har fått ihop 3 pass i hallen. 3 pass där jag fått jobba mycket med mitt självförtroende och med rädslan att misslyckas. Samtidigt så har jag trivts så bra och jag har känt mig glad över träningen. Tänk att jag får göra det jag har drömt om så länge.
 
Och där. I några sekunder spelar det ingen roll att jag inte kan eller är mycket äldre än de andra. Jag gör det jag älskar att göra. Kan det bli bättre?
 
Sedan är den där delen av JHH som älskar att prestera på topp och vill kunna allt perfekt tillbaka. Och trycker på och pressar. Men jag försöker njuta av de där stunderna när kraven är långt borta och jag bara..tränar friidrott för det är så galet roligt.  
 
Nåja. Så här så veckans träning ut i alla fall:
Måndag : friidrott -längdhopp 
Tisdag : morgon: rörlighet och fotstyrka.
                kväll: friidrott - diskus och kort löpning 
onsdag: senior pass: indoor och trx a 30 minuter och trx 45 
Torsdag: friidrott: längdhopp. Även om inte hoppen var bra så är det nog de mest kontrollerade hoppen jag hittills gjort. Känner mig väldigt motiverad att fortsätta nu.
Fredag : TRX 
Lördag : vila 
Söndag : vila 
 
Lång jobbdag idag vilket innebär Dubbelpass imorgon. Känner mig alltid lite nervös när jag skall träna efter jobbet när jag jobbat morgon för det brukar ta sån tid för mig att fokusera om. Skall bli intressant och se hur fokuserad jag kan vara imorgon. 
 
Nu är det I alla fall sömn som gäller för nu taggar jag inför en ny vecka med nya träningar och nya pass i receptionen och så ser jag fram emot torsdag. 
 
 

Kommentera här: