Kanotpaddling i vackert väder

I förra veckan blev jag väldigt sugen på att paddla kanot något jag också uttryckte men ingen nappade riktigt då. Men så igår när jag och föräldrarna var på väg hem från kyrkan så frågade pappa helt plötsligt om jag fortfarande var sugen på en tur. Så klart jag var det. Så vi letade fram flytvästar och paddlar. Packade vatten och badkläder. Satte kanot på hjul och gick ner till vattnet. 
 
Igår var en fin dag, tydligen sista för sommaren sa de och alldeles perfekt för paddling. Vi var ute på vattnet i ungefär en timma, paddlade mellan öar. Gick i land på en av öarna.  Paddlade vidare och kom sedan tillbaka och tog oss ett bad. I den viken vi tog upp kanoten var det väldigt varmt och skönt i vattnet.  Sedan gick vi hem med kanoten. Det är uppförsbacke hem. Ja, benen var rätt lite trötta efteråt. 
 
En väldigt skön tur! Är så glad att jag har en pappa som tycker sånt här är roligt. Mer sånt här :) 
Pappa på väg ner mot sjön
JHH (nästan) redo att paddla 
Pappa gör sig redo
Och även sjön är redo

Kommentera här: