Vecka 17 - Friidrotten får mig att må bra

Jag hade skrivit ett långt inlägg om de ångestkänslor jag känt den senaste veckan.  När jag var klar med de många meningarna om hur det varit läste jag det och sedan raderade jag allt. För jag insåg att det fick mig att verka må sämre än vad jag gör. 
 
Jag har känt lite ångestkänslor den veckan. Vill inte kalla det ren och skär ångest för det är inte rättvist mot de som lever med det på riktigt. Men inslag av det som gör det svårt att gå upp morgonen, en ihållande oro i kroppen och tryck över bröstet som inte direkt gör det enklare att träna. 
 
Men inget farligt. Inget som varken jag eller någon annan behöver oroa sig över. Däremot något jag måste anpassa mig efter. Sänka kraven vissa dagar. Men jag känner mig själv,  jag har levt med det här i många år, vissa perioder dagligen i flera månader. Jag vet när jag skall trycka på och jag vet när jag skall hålla tillbaka. Jag vet att det går över. Jag känner den här kroppen så väl nu. 
 
Oavsett hur träningen går så är jag så glad att jag har friidrotten. För den får mig att må bra,  det finns alltid något jag kan göra som jag tycker är kul, som lockar fram det där barnsliga i mig som får mig att må bra, som lättar lite på trycket på hjärtat, öppnar upp bröstet, fyller på kroppen energi och glädje. Som får mig att le. Får kroppen att le. Friidrotten får mig helt enkelt att må bra. 
 
Veckans träning: 
Måndag : friidrott 
Tisdag : lite fotstyrka på morgonen. Friidrott på kvällen 
Onsdag : sen styrketräning 
Torsdag : vila 
Fredag : styrketräning 
Lördag: lite fotstyrka och rörlighet 
söndag: vila 
 
Inte så mycket innehåll den här veckan men det får vara så. Acceptera och gå vidare. Det är sån här jag är. Jag kan inte göra mer än försöka och vara snäll mot kroppen.  Nu skall det bli skönt att sova, avsluta den här veckan och starta upp en ny. Det känns bra :) 
 
 
 

Kommentera här: