Mysig morgon och fyra nyanser av rosa

Vaknade denna morgon innan klockan sex. Låg kvar en stund innan jag gick upp, fixade lite te och frukost. Jag tände ljus och satt där i mörkret, drack te och tittade på ljusen. Lugnet och stillheten. Efter en stund tände jag lampan, kröp under filten och läste. En mysig stund på morgonen medan de sakta ljusnade utanför. 

Jag är glad att ingen såg mig då. Plommonfärgade tights (ej träningskläder...). Till detta min fantastiskt sköna underställströja i mörkrosa för att sedan göra det ännu finare ett par svarta shorts (inte ens hemma klarar jag av att gå i tajts och enbart tröja). Och tycker man inte att det är nog: ett par lika, nästan rosa raggsockor på fötterna. Fyra nyanser av rosa. Ja, filten är rosa också. 

Det är skönt att bara vara. 
Perfekt start på dagen. 

Har precis gått en promenad. Dagen har startat för länge sedan men tanken med den här helgen är inte att få massa saker gjorda utan att vila upp mig från förkylningen. 




Kommentera här: