I höstrusk och regn

Kvällen har kommit sedan många timmar tillbaka. Ute är det mörkt och regnet faller mot marken som täcks av löv. Jag lyssnar på lugn musik, fryser lite om mina fötter och hör hur familjen sakta men säkert en efter en kommer till ro efter en dag fylld med skola eller jobb. Höstkänslan börjar nå sin topp. Jag kan inget annan än gilla det här. Ett tag. Några dagar, någon vecka eller så. (sedan får gärna solen komma tillbaka).
 
Jag har varit och jobbat för första gången på en vecka. Efter en vecka liggandes alternativt sittandes var det skönt att göra något annat även om jag kände mig trött och inte alls på topp. Förkylningen jag åkte på var en utav de mest rejäla förkylningar jag åkt på (och då har jag ändå haft hur många förkylningar spm helst, tro mig!!) Men oj vad roligt det var att komma tillbaka till jobbet, träffa alla fina kollegor, härliga medlemmar på gymmet. Skratta, jobba, le och njuta av att göra det jag tycker om. 
 
Träningen får vänta ett tag till. Just nu blir jag anfådd av att gå ner (obs!) för trappan. Jag hostar och är täppt. Kroppen är inte alls återhämtad och det känns som det kommer bli en lång påfart innan jag är tillbaka med den riktiga och ordentliga träningen igen. Morgondagens TRX får jag hjälp med (Tack för hjälpen Åsa!) och min plan är sätta igång långsamma promander i helgen och sedan på tisdag köra lugn friidrottsträning igen. 
 
Skall snart sova. Bara läsa lite först. Åh, jag längtar redan nu efter att försöka vakna tidigt imorgon. Gå upp fixa en kopp med te, tända ljus och sedankrypa upp i soffan under filten. Dricka te och läsa en bok samtidigt som dagen vaknar till liv. 
 
Det är sådana där små saker som förgyller mitt liv, gör livet enkelt. Små saker, lätta att gilla. 
God natt
 


 
 
 

Kommentera här: