Trötta november

Jag hade inte tänkt på det förrän jag läste det från många olika håll att det var så grått ute. Och visst är det grått ute nu. På ett sätt påverkas jag inte av det, jag tänker sällan negativt om det gråa, saknar egentligen inte solen så att jag aktivt går runt och tänker på det. 

Men oj så trött jag är! Så på ett annat sätt påverkas jag, såklart. 

Den här tröttheten. Jag sover hur många timmar som helst. Har svårt att gå upp. Orkar inte att planera, blir liggande för förmiddagarna, gör inget innan jobbet. Är bara trött, trött och trött. 

Igår kom jag i alla fall ut på en promenad innan jobbet. Det kändes skönt och jag kände mig lite piggare och gladare. 

Jag har gett upp att försöka vakna tidigt, tvinga upp kroppen fastän jag känner mig trött. Så istället för att träna innan jobbet igår tränade jag efter. Tack vare att ett utav gymmen där jag tränar numera har öppet till 24.00 hann jag med träningen efter jobbet. Det kändes så skönt att träna och få ur sig frustrationen av att vara trött, inte orka med allt man vill göra, känslan av att inte riktigt räcka till och så vidare. Ett snabbt stretch- och benpass fick det bli. Fantastiskt skönt!!!

Ikväll packar jag ner träningskläder i väskan igen. Om jag skulle bli sugen på att träna efter jobbet. I helgen är jag ledig. Det skall bli så skönt, för även om jag inte jobbat så mycket den här veckan så vet jag inte hur mitt tunga huvud skulle klara en dag till. Vila och ledighet med träning, umgås med familjen och så kommer göra susen. 

Så. För att avsluta det här något tråkiga inlägget. Att försöka att inte låta sig påverkas allt för mycket av det här tråkiga novembervädret tror jag är sunt. Men ibland tror jag också det är sunt att anpassa sig efter vädret, genom inte ställa lika höga krav. Hitta de där småsakerna som gör att du ler, känner att du mår bra, slappnar av. Jobba i team tillsammans med dig själv för att klara av november. You can do it! 
Trött tjej som åker lite tidigare innan jobbet för att införskaffa sig D-vitamin. 


Kommentera här: