Broccolisoppa

Det blev broccoli över från middagen idag. Eftersom den varit fryst från början kändes det inte som den skulle vara så fräsch imorgon. Så jag bestämde mig för att snabbt göra en lyxig soppa av den som mamma och pappa kan äta imorgon. Ja -visst har de det bra? Får lyxig mat serverad mitt i veckan. Jag tycker de förtjänar de nu efter alla år de lagat mat till mig och jag fortfarande bor hemma. Själv är jag inte hemma och jan äta av den, tyvärr. 

Jag mixade broccolin med grädde och lite vatten. Sedan hällde jag på lite matlagningsgrädde, salt och lite peppar. Sedan fick det koka upp. 

Jag smakade lite och det smakade gott. Skall kanske sno lite imorgon för att testa smaken igen men jag tror allt att det bara kan bli bra. 

Jag tänker mig att "man" serverar detta med lite bacon på toppen. Eller rostade kikärtor om man vill ha den vegetarisk. 

Gott! 


Jag är inte så duktig (än) på att få maten att SE god ut men jag antar att jag lär mig det...om ett tag...

Kommentera här: