TRX och superset

Förra lördagen körde jag TRX i solen. Hade tänkt köra intervaller men benen var inte riktigt med på det så det fick bli TRX, inte mig emot. Körde utomhus i solen. Tänkte att eftersom det inte blev några hårda intervaller så får jag utmana överkroppen på något annorlunda och valde då att köra 15 repetioner och superset. Här bjuder jag på lördagens pass. 
 
10 repetioner alla i TRX
Smal Rodd
Hög rodd
Deltiod fly Y
Bicepscurl
Armpress
Tricepspress
Standing roll out
Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag körde det här flera gånger eller bara en...
 
Sedan: (lite vila mellan seten och längre vila mellan övningarna)
3x15 hög rodd + Bicepscurl 
3x15 Smal rodd + Deltiod fly Y
3x15 Arm press + triceps press
3x15 Chest flyes + triceps press reverse grepp.
 
I fredags när jag hade mitt TRX-pass tänkte jag att eftersom jag tyckte de upplägget jag körde förra helgen var roligt att det kanske var kul att testa det även i mitt TRX-pass. Jag la till benövningar för det vill man ju ha när man kör ett TRX-pass. Hela kroppen skall det vara!
 
Fredagens pass blev så här: efter uppvärmning:
3x15 Benböj + Overhead Back Extension
3x15 Hög rodd+Bicepscurl
3x15 Front squat+ Smal armpess
3x10 Smal rodd+ Deltiod Fly Y (gick ner till 10 för att det varit så mycket rygg/baksida)
3x15 TRX höftlyft + TRX sit ups
Avslutade sedan med lite övningar för core. 
 
Idag var det så dags för ytterligare ett TRX-pass och eftersom fredagens pass blev så bra och även uppskattat av deltagarna tänkte jag att jag kunde ta med mig delar av det den här gången bytte jag ut några av övningarna och ändrade även om. 
 
Här har ni söndagens pass efter uppvärmning:
3x15 Benböj + Deltiod Fly Y
(hade egentligen tänkt att köra rodd här men fick hjärnsläpp när jag skulle visa och det blev Y istället...fungerade det med...)
3x15 Hög rodd+Bicepscurl
3x15 Armpress + Tricepspress
3x15 Utfall (höger+vänster) + Overhead back extension. 
Avslutade sedan med lite övningar för core precis som i fredags. 
Att köra 15 utfall på varje ben är faktiskt ganska tufft och tar även tid så därför blev det lite färre övningarna den här gången men benen var nog lite tröttare. 
 
Så, här har ni nu tre olika varianter att testa på. En för bara överkroppen om benen behöver vila. Och sedan två olika för hela kroppen. 
 
 

Kommentera här: