Morgonsol och friidrottsinspiration

Vaknade innan sju denna lördagsmorgon. Solen höll på att komma upp bakom grantopparna. Efter en vecka utan varken träning eller promenad bestämde jag mig för att gå ut en stund. 

Det var länge sedan jag gick så långsamt. Jag är fortfarande förkyld och bihålorna har firat nyår i flera dagar och smäller mer än raketerna på själva nyårsafton. Jag orkade bara ungefär 1km på morgonpromenaden men det var skönt att komma ut och röra på mig lite efter många stilla dagar. Huvudvärken börjar ge med sig lite, den har varit extrem de senaste dagarna. Förhoppningsvis är jag pigg och kry på måndag. 

Idag fortsätter friidrotts-VM. Det rycker i hela kroppen, jag vill också träna. Att titta på friidrott har alltid inspirerat mig i min träning och gör så även denna gång. Dessutom är det roligt att titta detta år, vet inte om det beror på att det är inomhus och inte så många grenar så man får mer inblick eller om det är producenten som gör ett ovanligt bra jobb och väljer att visa många olika grenar. Riktigt roligt är det att titta och jag önskar nästan att jag kunde vara på plats och titta. 




Kommentera här: