Marklyft: från att inte tycka om till en liten flirt

Jag är så nöjd med dagens träning! Trots att huvudet inte alla stunder var på topp och jag tänker mer än "just do it" så är jag nöjd!! 
 
Största delen av timman spenderades åt backsquat. Man kan säga så här; vi är långt ifrån bästa kompisar. Jag vet inte ens om vi är kompisar? Jag och backsquaten är som två bekanta som verkligen inte kommer överens och egentligen inte ens vill ha med varandra att göra. 
 
Jag är svag i benen. Har aldrig riktigt kunnat träna ben ordentligt och ah, är därför varken bekväm eller stark. Därför känns det bra att utmana det här ordentligt. Och på något sätt känna det ändå okej för jag vet att det kan bli annorlunda... 
 
...som med marklyft. Ha! Idag satte jag flera som var bra. Kan kanske tom säga att några var riktigt bra. Tänk så mycket jag har kämpat med det här. Tänk så mycket frustration det har varit. Jag och marklyften har gått från att inte tycka om varandra till...hmm...flirt? Det känns som jag skulle kunna börja tycka riktigt, riktigt mycket om dem, jag kan tänka mig att flirta med marklyften! Tänk om det kan bli lite kärlek? 
 
Så. När jag ser på skillnaden på marklyften så känner jag att det finns hopp för backsquaten. Det är bara att nöta, nöta och nöta. Och ha tålamod. Och på något sätt lära känna och tycka om. En dag kommer jag nog sätta en snygg backsquat. 
 


Kommentera här: