En energigivande helg

Vilken helg jag har haft. De senaste helgernas jobbyte resulterade i att jag blev ledig helt från receptionen under tre dagar och tack vare hjälp från fantastisk kollega fick jag hela fredagen ledig vilket innebar att jag kunde åka ut till stugan redan på torsdagskväll. Väl där satte jag telefonen i flygplansläge och stängde av den. Frånkopplad omvärlden i tre dagar. Endast jag och familjen i stugan. Typ. 
  
Så vad har jag gjort? Jag har latat mig. Inte gjort ett dugg största delen av dagarna. Och så har jag läst. Jag har läst väldigt mycket. Mer än två böcker. Deckare skall det vara när det är sommar. Så är det bara. Och när jag inte läste åt jag mat. Och sallad, plockas från vår egen odling. Vi har odlat spenat, ruccula och bladsallad. Mellanmålsknäckan med ägg och egenodlad spenat satt fint. 
 
Och så, en liten stund då och då hjälpte jag pappa att snickra på trappan. Det sågades, skruvades och så tänktes det en hel del men där var jag inte till så mycket hjälp. Resultatet blev bra om än inte helt klart. Men snyggt ändå. 

Och så åkte jag till mitt sommargym och tränade. Börjar känna lite energi i kroppen nu och att jag kanske har börjat ta små, små steg tillbaka till där jag var för några veckor sedan. Snart kan börja vägen tillbaka till där jag slutade förra gången och sedan kan utvecklingen fortsätta.
 
En utav kvällarna var jag tvungen att stanna på vägen hem från gymmet på grund av väldigt tjusig utsikt. Väldigt tjusigt en lördagskväll 
 


Och så har jag kollat på fotboll och varit glad över att Holland vann, lett över alla mål och njutit av ännu ett mästerskap. Och så har jag kollat handboll och friidrott. På tv. Och på kvällarna har jag gått ut till friggeboden, där jag sovit, med korta, korta långsamma steg för det doftat så ljuvligt och varit så ljust för att vara midnatt. 



När jag inte läst, sovit, snickrat, ätit mat, njutit av vacker utsikt eller kollat på fotboll har jag gått runt i trädgården och njutit av alla blommor. Och så har jag stått och luktat på alla blommor, jag så länge man kan stå och lukta på blommor innan man blir kallad galen. 
 


 
Som ni nog redan förstått har det varit en fantastisk skön och behaglig helg som också var minst lika nödvändig. Och det märks att jag laddat energi under helgen för när jag kom tog jag direkt tag i att packa ur bilen och svepa över hela köket som såg som ett bombnedslag. Hade det varit några dagar sedan så hade jag bara struntat i allt och lagt mig i soffan på grund av ingen ork. Nu känner jag mig nästan liten taggad på jobb, fixa matlådor och fixa saker som legat och väntat ett tag. Skön känsla! 


Kommentera här: