Planerar morgonträning

Imorgon jobbar jag för en gångs skull en "normal" tid. Annars brukar det vara väldigt tidig morgon eller eftermiddag/kväll. Detta är något jag trivs bra med och ja, hittar på något sätt en rutin i det hela även om det är skillnad på att behöva gå lägga sig innan nio och sedan senare i veckan komma hem vid elva på kvällen.

Nåja, imorgon jobbar jag alltså som de flesta andra och när det kommer en ny tid blir givetvis den första frågan; hur skall jag få in träningen. Inser att efter jobbet innebär att jag behöver träna då de flesta andra tränar och nog för att jag gillar när det är mycket folk på gymmet men jag föredrar då att stå i receptionen eller ha pass. Att träna själv gör jag helst bland så lite folk som möjligt. Med andra ord: innan jobbet imorgon. 

Ler lite nu. Tänker hur barnslig jag är men ändå så vuxen. Jag har fixat i ordning frukost. Lagt upp kvarg i burk, fixat bären till. Lagt fram nötter och knäckebröd. Och riskakan så klart. Kokat ägg och hyvlat ost som jag sedan packat in. Jag har packat kläder och lagt fram träningskläder och överdragskläder. Jag har packat träningsväskan och satt påminnelse att ta med maten. Bilen är fixad och träningskortet på plats. Klockan är ställd och jag är taggad. 

Nu skall jag sova och hoppas jag hoppas att jag vaknar pigg och glad. Om inte så har jag disciplinen att lita på. Ler och tänker att jag är lite galen som gillar det här. Men ey, that's me :) 

God natt 

Så här kan det se ut när man kommer ut från träning. Helt okej skulle jag säga, helt okej. 


Kommentera här: