Packar, planerar och längtar lite

Har lagt fram kläder som imorgon skall packas ner innan vi far mot Mora. På fredag är det Kortvasan. Jag längtar nästan nu, dels att det skall vara över men också över att uppleva det här igen. Den här gången skall jag försöka njuta, av allt folk som är där och åker, människor utanför spåret och av att kroppen faktiskt kan ta mig tre mil på skidor (förhoppningsvis).
 
Jag hade önskat att jag hade förberett mig bättre, åkt mer skidor och fokuserat mer på konditionsträning typ. Men nej, jag har inte prioriterat detta i år heller och får skylla mig själv. Trots detta så trivs jag så bra med att få plocka fram mina kläder, vika, planera vad som skall användas när, vad jag skall ha i vilken väska, vad jag skall packa till innan och efter loppet. Den planeringen, nu i slutet är så mysig. Ännu bättre hade det varit om planeringen innan också varit på topp...men nog om det nu.
 
Har precis fått i mig lite vätskeersättning. Jag har sån träningsvärk i kroppen, har huvudvärk och är lite matt. Misstänker att det kan bero på för lite vätska, så förbereder mig redan nu så att jag inte ligger på minus från början. Den här tränngsvärken "skrämmer" mig lite eftersom jag har så pass mycket tränngsvärk så det nästan krampar, värst är bröstmusklerna och framsida lår, träningen i går var nog inte så lätt som jag trodde. 
 
Att kroppen inte är på topp, det vet jag. Nu är det bara att göra det bästa av situationen. Den här gången skall jag njuta, njuta och njuta lite till oavsett vad tiden blir. Jag har bestämt mig för det nu, även om jag vet att jag sa att jag skall slå min tid. Men med tanke på hur kroppen är så är det bättre att lägga undan alla prestationskänslor och bara låta det bli som det blir. 
 
På återhörande imorgon, för nu skall jag sova och det skall bli så galet skönt!!
 
 

Kommentera här: