Historien om den rosa filtens försvinnande

Jag har inlett de senaste inläggen med att jag är trött. Och jag skulle kunna fortsätta idag. Inställda träningar, en trött kropp och noll energi är läget som råder just nu. Jag blir liksom inte sjuk men energin är på noll och jag har ont i halsen men blir inte förkyld. Misstänker att kroppen har fullt upp med att hantera småelaka bakterier som vill bosätta sig i min kropp. Heja kroppens immunförsvar!
 
Så jag sover rätt mycket nu och vilar mig. Spenderar lite fler timmar i soffan (jobbade morgon igår och är ledig idag). Men det har varit lite tufft skall jag berätta. Den rosa filten (punkt nr 9 i det HÄR inlägget) har varit borta. Jag misstänkte med en gång att någon gjort en kupp mot mig eftersom det hände precis efter det att jag publicerat mitt inlägg. Så hela familjen har fått ta del i personliga förhör om vad de gjort senast och när de senast såg den rosa filten. Men inga ordentliga svar fick jag. Ty ingen av de andra i familjen ville känna sig skyldiga till filtens försvinnande och ingen hade den blekaste aning om var någonstans den kunde vara. 
 
Tillslut visste jag inte riktigt hur jag skulle gå tillväga. Jag var förvivlad och lite kall. Ingen av de andra filtarna kommer upp i samma klass som den rosa. 
 
Till slut frågade pappa mig lite försiktigt; "Har du kollat bakom soffan?". 
Svaret..: *Springer ,med tysta steg så ingen ser, bort mot soffan och tittar bakom ryggstödet* 
 
 
Man kan säga så här: Ingen i familjen är längre misstänkt för bortförande av filten och JHH är anmäld till kursen "uppenbara ställen att leta på när filten har försvunnit".
 
Slutet gott, allting gott. 
 
Filten är på sin plats
 
 
Och Ja. Det här inlägget skall läsas med stor portion ironi

Kommentera här: