Välbehövlig träning

Jag är så nöjd med gårdagens träning. Äntligen lite träningsglädje och ett riktigt bra pass med mycket svett och relativt hög puls. 

På schemat stod samma utmaning som i torsdags med den här gången utan PT. 
1 min on, 1 min off av marklyft, box jumps, planka i ringar och burpees. Efter 2 varv 4 minuters vila och sedan 2 varv till. Att få en minuts vila mellan varje övning är på ett sätt skönt men samtidigt är det jobbigt att komma igång igen.

Redan vid uppvärmningen kände jag att kroppen var piggare än den varit det senaste. Annars brukar det vara riktigt tungt att värma upp och att sedan sätta igång men igår var benen pigga men med lite träningsvärk. 

Att kroppen var fräsch, pannbenet hårdare än vid tidigare träningar, självförtroendet tillbaka och viljan av stål  framme gav resultat vid träningen. Jag jobbade, var fokuserad, svettades, höll ett bra flöde och tänkte nog inte en ända negativ tanke. Och ja, antalet reps blev så mycket bättre den här gången än i torsdag.

En ökning på 34 reps är inte fy skam. Att ha ett mål, äta bra, veta ungefär var man bör ligga (jag hade ju siffrorna med från förra omgången) och ha självförtroende att man kan göra det. Ja, det är bra saker det. 

Det känns bra att få ett sånt här pass, komma tillbaka på banan. Jag är väldigt glad att jag för en gångs skull, inte drog ut på att tala om tankarna som pågick i mitt huvud, nu har jag ju fått nya "redskap" och jobba med. Det är roligt. 

Jo så att...det var välbehövligt :)




Kommentera här: