Vi måste prata om halsen

Gott folk, vi måste prata. Vi måste prata om ilandsproblem, vi måste prata om att hålla halsen varm nu när kylan börjar närma sig mer och mer. 

Jag har mycket under kontroll. Jag har långa tights, jag har stora tights som jag kan ha underställ under. Jag har fodrade tights. Jag har underställsbyxor och vindbyxor. Benen kan vara varma. 

Jag har underställströjor, långa tröjor, korta tröjor. Jag kan ha dubbla tröjor. Jag har vindjacka och en liten tjockare jacka. Överkroppen är trygg. 

Jag har mössor. För toffs som sitter lågt. För uppsatt hår i en högre toffs. Jag har varmare mössor. Jag har vantar som är tunna. Jag har vantar med reflexer och tjockare vantar. Jag klarar mig. 

Men för halsen? Hur gör ni? Vad? 
Guida mig i detta svåra ilandsproblem. 

JHH i långa tights och skön underställströja redo för promenad. 

Kommentera här: