Måste jobba mot bekvämligheten

Igår skulle jag skriva ner lördagens träning. Jag gör det för att kunna se utveckling, hur jag tränar och så gillar jag att skriva ner sådant.
 
Skriver ner det jag gjort och ställer mig frågan:
Vad gör du egentligen när du tränar?
 
Antalet moment under lördagens träning är få och inte så tunga så att det skulle behövas mycket vila. Jag funderar några gånger och försöker komma på vad det är jag har glömt av vad jag har gjort. Men inser att jag inte har glömt något. 
 
Jag är alltså bara allmänt seg när jag tränar. 
Och bekväm. Väldigt bekväm.
 
Men det finns bara ett sätt att lösa det här. 
Det är att bestämma sig. Och så göra det där som känns motigt.
Gå emot bekvämligheten alltså.
 
Hej bekvämligheten. 
Du och jag skall bli bittra fiender. 
 
Vill alltså "kollapsa" som på bilden...
Men på bilden är det visserligen min syster som fått mig att bryta ihop...
men ändå..
 
 

Kommentera här: