När huvudet tvivlar bevisar kroppen vad den går för

Gårdagens träning var inte planerad att bli rygg och biceps med efter lite olika om och men (typ JHH har glömt alla sina matlådor och måste fixa mat till dagen). Men så här efteråt är jag glad att det blev som det blev. För jag fick nämligen ett mycket härligt "besked" under gårdagens träning.
 
Utveckling kallas det. Utveckling är ett fantastiskt ord som jag strävar efter och som känns fantastiskt när jag upptäcker att jag just har utvecklats. 
 
Efter sittande rodd, latsdrag och baksida axlar var det dags för assisted chins (eller chins i hjälpmaskin som jag på snabbspråk säger..inte för att det är kortare men det förklarar bättre). I vanliga fall brukar jag köra chins med gummiband, något jag trivs bättre med men som kanske inte lika tydligt visar utveckling som tex "maskinen" gör med sina plattor.
 
För att börja någonstans valde jag förra gångens vikt, förra gången visade sig vara 18 augusti. Ja, som jag körde just den här övningen. Då klarade jag 5 rep på platta 11. I mina anteckningar kan jag se att jag funderar på att göra lite lättare men väljer efter tre set att platta 11 är bra just nu för att utvecklas. 
 
Igår. 10 på platta 11 och jag flög upp och funderade på vad som blivit fel? Hade jag valt fel platta? Var det olika maskiner? Inte samma motstånd? Fusk? Efter att studerat allt mycket noggrant vågade jag tänka: utveckling..?
 
Och sedan fortsatte jag. 10 rep på platta 10. Och 8 på platta 9.
Efter att ha kört många ryggövningar (det gjorde jag inte 18 augusti).
 
Vi snackar stor utveckling, som jag tidigare inte sett så tydligt.
Nu fick jag det rätt framför näsan på mig, i siffror. 
 
Det här behövde jag!
Efter en, hittills seg novembermånad med oplanerad och ofokuserad träning hjälper det här mig att komma tillbaka dit jag var tidigare och sedan framåt...
 
Utveckling. Det gillas!
 
Skillnad... :)
 
 

Kommentera här: