Det där med nya skor

Jag vet att jag i ett inlägg skrev att jag inte bryter bra vanor, alltså inte byter träningsskor. Men så har jag börjat fundera på att ha ett par nättare skor att gymma i. Och eftersom mina andra är allt annat än nätta så behöver jag bryta vanan, lite granna. 
 
Så idag passade jag på att kila in och prova skor. Och om man säger så här, det är inte antalet olika modeller som är problemet - det är mina inte så stora fötter. Låt mig berätta dagens lilla prova-skor-upplevelse.
 
JHH hittar ett par skor. Vänster känns helt okej. Ber att få prova höger. Höger känns HELT olika. Lite som att prova en helt annan modell. Funderar på om det är skall vara så. Såklart inte. De som jobbar där kollar på mig och ser fundersam ut. Konstig tjej? Men jag står på mig och frågar om de har samma sko fast ett annat par. Nej, tyvärr de är bortsprugna..?
 
Sedan fortsätter det med att de vill att JHH skall prova massa andra skor. Johodå, JHH har en bra dag och kan gå med på det. De sätter igång, det som visar sig vara det omöjliga; Hitta skor i storlek 36. Inte en enda modell som kunde vara intressanta fanns i storlek 36. Tillslut är vi över på löparskor trots att det inte är det vi skall ha bara för att hitta en i 36. 
 
När jag till sist hör "det är ju i alla fall fina" känner jag att det är dags att gå därifrån. Utan skor. De där nya skorna får jag helt enkelt hitta en annan dag.
 

Kommentera här: