En ledig lördag

Idag är jag helt, helt ledig. Inget jobb, ingen träning på schemat, jag skall inte sätta mig i bilen, inte köra någostans. Jag skall sitta och dega i soffan, gå en promenad för det behöver min träningsvärkfyllda kropp och så skall jag göra >>inget<<. 
 
Men det är lite svårt. Redan när jag vaknade kvart över åtta satte min hjärna i gång. "Hmm...kanske skall vi städa bilen idag?" (det är projekt megatstort) "...eller kanske städa rummet? Eller varför inte...?" Ja, ibland lever min hjärna och jag olika liv. Jag fick sa till mig själv att det är en lugn dag. Och efter några minuters diskussion var vi överens om att det fick bli en lugn dag. 
 
Just nu skiner solen in i genom fönstret. Det är halvfint väder. Delar av familjen är hemma. Jo, det är en "vanlig" lördag. Och för första gången på länge skall jag vila. Vila. Läsa bloggar. Spela lite piano. Läsa lite mer bloggar och hitta ny musik. Det kommer bli en bra dag det här!
 
Mitt nya skrivbordsbild på datorn
1 yasmine modell mamma och fru:

skriven

ha en bra kväll
kraaam

2 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Så himla skönt att ha en ledig och lugn dag ibland! :D

Svar: Ja! Det var faktiskt riktigt skönt :) Fast det är skönt att det händer lite mer idag också ;)
JHH

3 Jess:

skriven

Vad härligt med en helt ledig dag! :) Det är väl nackdelen med att plugga, man är egentligen aldrig helt ledig för det finns alltid något man kan läsa eller plugga in...

4 elinelinelin:

skriven

Vilken fin bild :)

5 Karin:

skriven

Lät skönt med lite seg och deg:))

6 Sanna Svedin:

skriven

Vilken fin blogg du har! Hur tycker du jag ska förbättra min blogg? :)

Kommentera här: