102 000 är det nya kilopriset

Förra året hakade jag upp mig på att årets första hummer gick för ett så högt pris. Det är tur att jag är lite mer sansad i år. För  vilket pris. 102 000 kr för den första humern. Jag tycker fortfarande det är vansinnigt. Men det är väl jag som inte förstår tjusningen med det.

Men jag vill ändå sätta det här i perspektiv, visa vad man skulle kunna få av pengarna på ett lite annorlunda sätt. Jag använder till viss del samma lista som förra året. För 102 000 kr kan du få...
  • Du kan köpa årskort av finaste valör på Sportlife i 258 år. Eftersom det inte är möjligt att leva så länge så skulle det räcka till samma träningskort för 5 personer i 51 år. Här snackar vi perspektiv!
  • Eller vad sägs om 171 st bokhyllan Billy på IKEA?
  • Du kan köpa 10 200cheeseburgare på donken...
  • Om du inte är sugen på hamburgare kan du köpa 20 400 avokado.
  • Du får ca 73 Guldpass på Liseberg
  • Om inget av det här känns bra så kan du köpa 102 000 klubbor.
Jag väljer att inte säga något mer om det här. Jag tror ni förstår vad jag tycker...
1 AnnaWK:

skriven

Sanslöst pris. Jag förstår inte grejen. Det är ju som handpenningen på en lägenhet. Sjukt.

Och ja jag gillar verkligen hösten :)

Kommentera här: