Otur i post

Jag har en motgång i livet nu. Post. Jag har inga trevliga postupplevelser just nu. Varför? Jo, låt mig räkna upp den senaste tidens post. 
 
Först. En räkning av större modell. Jag har inget emot räkningar, rätt skall vara rätt, man skall betala för sig. Men när det innebär 40% av månandes lön, då svider det lite. Men förhoppningsvis kommer bilen nu vara bättre än någonsin och jag kan ta mig till jobbet. 
 
Sedan kommer det ett kärleksbrev. Från Västtrafik. Det skall ni veta, jag gillar inte människor (?) som kommer för nära utan att jag tillåter det. Nu vill de inleda ett seriöst förhållande med mig. Åh, det är så jag ryser i hela kroppen. Kom.Inte.För.Nära.
 
Dagen efter får jag ett brev som jag visste skulle komma men som jag försökt förtränga. Det är slutet av året. Det är dags att gå till tandläkaren. Jag har tandläkarskräck och skulle kunna skjuta upp det i flera år. 
 
Och när man trodde det var slut. Då får man ytterligare ett brev. I det står det att jag har knappt en vecka på mig att bestämma mig över om jag vill teckna en ny försäkring. Kära värld. Jag behöver ett halvår för att bestämma sånt. Minst.
 
Och till sist så skall jag pensionsspara. Då har min kära hjärna redan överkokats av stora räkningar, närgågna kärleksbrev, äckliga tandläkarsituationer samt beslutsångest över försäkring. 
 
Nån måtta får det vara i livet. 
 
 
 
För er som blir oroliga. Så skall det här läsas men en gnutta ironi!
 
 
1 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Hihi hoppas västtrafik inte blir alltför ledsna när du dissar deras seriösa förhållande ;)

Kommentera här: