Sociala lördagen


Idag har jag haft sociala-dagen. Vid åtta åkte jag och far iväg till farmor och farfar. Där skulle det röjas och slängas. Efter frukost och röj&släng lämnade jag de andra för fortsatt arbete. Själv åkte jag vidare till mormor för att vara social.

Och så bra vi hade det. Givetvis bjöd mormor på fika. Jag brukar inte vara sådär jätteförtjust i fika men fika hos mormor - det tackar jag inte nej. Utöver fikat så blev det prat, Tv-tittande, stickande och virkande (jag hade helt och hållet glömt av hur roligt det var att virka) och så mat på det.

En liten stund satt vi där helt tysta och bara virkade och stickade. Då lovade jag mig själv att det är minst två saker jag skall göra när jag blir äldre. Träna och virka. Det måste ju vara det bästa sättet att slappna av.

Nu är jag trött. Man blir trött av att vara social - men vad trevligt det är när man är igång.


Började göra mormors-rutor. Första gången gick det inte så bra, mormors blev fyrkantig - min blev rund...


Kommentera här: