Den roliga sidan är på semester


Har satt en deg på jäsning och äter nu frukost. Jag hoppas att ni inte tänker att jag skriver om bakning och sånt bara för att skriva hur duktig jag är eller så. Jag kom och tänka på det idag, varför skriver jag om det där? Jo, dels för att jag tycker det är roligt och man vill ju prata om sånt som är roligt och dels för att längtar efter resultatet, vilket man också vill skriva om.

Jag inbillar mig, kanske är jag lite för snäll ibland, att de är så för många människor. När man talar om saker (eller skriver blogg) så delar man med sig av det som man tycker är roligt. Och ibland skapar just detta avundsjuka (inte för att mitt brödbak är en sådan sak). Sedan finns det absolut de som skriver saker för att skapa avundsjuka men jag vill tro och hoppas att de är fler som skriver sånt för att de tycker det är roligt.

Ja, och så trevligt och roligt var det här inlägget. Det blev några tankar i alla fall. Känner att Johannas "roliga" sida har tagit en semester. Jag hoppas den kommer hem snart.


Vädret idag är inte mycket att hurra över så jag tar en bild från förra veckan

Kommentera här: