Datum jag längtar efter


Det finns några datum som jag läntar efter:
  • 11 december: Jo, visst är det min födelsedag men det jag längtar efter mest är idrottskolan är slut för den här terminen. Det är superroligt att träffa barnen och det jag gör. Men det skall bli ruskigt skönt att få en fler kvällar och helger ledigt
  • 23 december: Denna dag kan ibland nästan vara bättre än själva julafton. Hela familjen är hemma och hjälps åt att fixa i ordning. Det är aldrig så stökigt i huset som den dagen men oj så fint det blir när natten kommer och allt är klart
  • 24 december: Julafton i all ära. Just nu ser jag fram emot lugnet som brukar råda hos oss på julafton.
  • Någon gång i början av januari: När all julstress har lagt, man har besökt allt folk man skall besöka så är det ibland några dagar kvar innan vardagen sätter igång. Då är det som skönast här hemma hos oss. Det är nu jag brukar njuta av julen som mest.

Har ni några datum som ni ser fram emot?

1 AnnaWK:

skriven

Jag längtar till 16:e december då min bästa vän ska gifta sig. Och till dagarna precis innan jul när pynt och gran och bak är igång. Annars brukar den bästa dagen vara 25:e i min familj. Då lämnar man inte huset, tar inte av sig pyjamasen och så tittar man på Polarexpressen och lever på godis och julmatsrester (som ju redan är lagade) och bara njuter.

Kommentera här: