Bacon som smakar popcorn



Ni hör ju bara på rubriken. Det låter inte bra och det låter som det brukar efter det att Johanna har lagat mat. Jag har återigen verkligen konstaterat att jag inte är någon drottning/prinssera/stjärna på att laga mat.

Jag skulle laga mat. Tänkte att jag skulle göra en liten variant på den tomatsås/pastasås som jag brukar göra. Så, glad och med (stora) förhoppningar sätter jag igång. Och som det går. I början går det bra, men sedan börjar det falla. Jag häller på alldeles för mycket soja men tänker att det kan gå men sedan så häller jag i förfärligt mycket salt. Saltkaret har två alternativ antingen med små hål eller ett stort hål, ja ni kan bara ana. Så det var bara att göra om allt från början. Och då gick det bra.

Sedan skulle jag bjuda min syster på mat. Ja, ni får lov att tycka synd om henne! Det gör nämligen ja. När jag kommer med maten så tittar hon på den och frågar vad det är. Jag förklarar att det hon pekar på är bacon. Hallå? Hur dålig kan man vara på att laga mat om folk inte ser att det är bacon. Sedan när hon smakar så säger hon att det smakar popcorn. Jag tar den kommentaren som jag misslyckades ganska mycket.

Men pastan och tomatsåsen, det smakade faktiskt riktigt bra!
Men ja...lyckat att få bacon att smaka som popcorn.


Jag fick mat också på kvällen.
Och jag lyckades då - ja så bra som jag kan då.

Kommentera här: