31. Berätta något om dig själv som inte många vet om

31 dagar med JHH

Så var det dags för det sista inlägget. 31 dagar med JHH är alltså snart slut.

Så nu skall jag berätta något om mig själv som inte många vet om.

Jag skulle aldrig skriva något som jag inte vill att andra skall veta och i vanliga fall när jag skriver något brukar jag ha lagt det helt bakom mig och känner då att det är okej att skriva om det. Den här gången är annorlunda men det känns inte så personligt så det gör något, vi får hoppas på det bästa.

MEN! Det är ändå en sådan där sak som jag inte skämtar om för på något sätt ligger det nära mitt hjärta.

I många många år var jag otroligt intresserad av musikal och jag älskade musikalmusik. Jag vet inte om man kan kalla det att jag drömde om att bli musikartist men ja, det vara nära det iallafall. Jag blev djupt berörd när jag såg eller hörde musikaler, jag fick en längtan av att själv göra det.

Men jag var inte tillräckligt bra. Det är bara att erkänna det. Jag hade inte självförtroende nog att försöka och min röst var inte tillräckligt bra.

Jag kan många gånger önska att jag hade haft självförtroende då och att min sångröst var mycket bättre och ibland kan jag verkligen längta efter att stå på scen och sjunga och ja,  helt enkelt göra en musikal. Men jag har insett att det aldrig kommer bli så. Det är för sent och jag kommer aldrig ha tillräckligt bra sångröst. Och jag har på något sätt accepterat det.

Men det händer då och då att jag önskar att jag vore där.


På något sätt nöjer jag mig inte med det här

1 Sändrew:

skriven

johanna. jag har sagt det förut och jag säger det igen. du är grym. Jag är så avis på dig för att du kan sjunga! och jag tycker du är riktigt bra:) ps. du spelade upp någonting för mig som skulle handla om jesu liv:) hur går de? <3 kraaam

2 JHH:

skriven

Sv Sändrew: Åh tack :) ja, det där projektet består just nu av sisådär 7 låtar utan text och vettigt upplägg men det går framåt ;)

Kommentera här: